Drank, wijn, bier en slijterij Drank, wijn, bier en slijterij Drank, wijn, bier en slijterij
 Home   |   Wijn van de Maand   |   Wijntip van de week   |   De weg naar Slijterij 2011   |   Nieuws  |  Over ons   |   Openingstijden   |   Contact

Weblog nominatie 'Top 10 Slijterij van Nederland'

De Smörre op RTV Oost: 'Zet ´m op 11 tour´

23 Augustus 2011

N.a.v onze top 10 nominatie kwam de regionale TV zender TV Oost bij ons in de winkel filmen. Ons stukje begint op 10.48. Veel kijkplezier!

Get Microsoft Silverlight

Starttijd clip 'De Smörre´ op: 10.48

Bron: RTV Oost Zet 'm op 11 tour 22 augustus 2011

Andere genomineerden

 18 Augustus 2011

Hieronder ziet u de andere genomineerden (op volgorde van plaatsnaam) die samen met ons meestrijden om de titel 'Slijterij van het jaar'. De finale wordt gehouden op 12 september  a.s. te Houten, op de Dranken Pakket Expo  (noteer deze datum alvast in uw agenda). Wie wint, wordt bepaald door een onafhankelijke jury. Wij wensen alle genomineerden veel succes!

Beverwijk
Wijnhuis Meerwijck
slijterijmeerwijck@hetnet.nl  

Blerick 
Wijnhuis Blerick
www.wijnhuisblerick.nl  

Dordrecht
Slijterij wijnhandel J. van Pelt
www.vanpeltslijterij.nl  

Hoorn
Slijterij ‘t Fust
www.t-fust.nl  

Lelystad
Slijterij Van Yperen - Uw Topslijter
www.slijterijvanyperen.nl  

Maarn
Wijnhandel-Slijterij Wim Brouwer
www.brouwermaarn.nl  

Oldenzaal
Slijterij Wijnhandel ‘De Smörre’
www.wijnhandeldesmorre.nl  

Scharnegoutum
De Wijn & Whiskyschuur
www.wijnwhiskyschuur.nl  

Velp 
Gelderse drankenhandel Appeldoorn
www.appeldoorn.nl  

Vries
Slijterij Wijntapperij De Roemer
www.slijterijderoemer.nl

 

Bedrijfspresentatie

11 Augustus 2011

Na aanleiding van onze top 10 nominatie hadden wij van de organisatie de opdracht gekregen om ons bedrijf middels een bedrijfsfilm van 1,5 minuut te presenteren. Deze hebben wij opgestuurd naar de jury. Alle mede genomineerden mochten dit uiteraard ook naar de jury opsturen. Tijdens de finaledag (op 12 september) worden alle bedrijfspresentaties getoond waarna de winnaar (titel beste slijterij van nederland) bekend wordt gemaakt. Onze filmpje vind u op onze frontpagina en is tevens te vinden op youtube. http://youtu.be/SDI73hq7kKk

 

Halverwege de strijd

26 Juli 2011

Slijterij/wijnhandel de Smörre in winkelcentrum Zuid-Berghuizen bevindt zich in de top 10 van beste slijterijen van Nederland. Over zeven weken is de finaledag op de vakbeurs in Houten.‘‘We  zijn nu halverwege de strijd. Begin februari hebben wij ons opgegeven voor de titel ‘Beste slijterij van 2011’. Op 3 mei kregen wij bericht dat we in de top 10 van Nederland zitten en op 12 september meedingen naar de titel beste slijterij van Nederland’’, aldus Roderik Snijders van de Smörre.

Nominatie
De jury heeft bij de nominatie naar de volgende punten gekeken: uitstraling en enthousiasme van de verkoper(s), uitstraling van de slijterij, algehele presentatie, diversiteit assortiment, vakbekwaamheid, betrokkenheid bij de branche, service en klantgerichtheid, de wijze waarop met publiciteit wordt omgegaan en naleving van de wet. Snijders: ‘‘De jury houdt vanaf mei tot 12 september de website van ons extra goed in de gaten. Tevens moet iedere genomineerde een bedrijfsfilm van 1,5 minuut inzenden waarin hij het bedrijf kan presenteren. Wij hadden afgelopen woensdag de opnamedag.’’
Het thema dit jaar is dat men de websitepresentatie goed in de gaten houdt. ‘‘Hierdoor hebben we een aantal acties ontwikkeld. Zo hebben we Facebook en Twitter accounts aangemaakt en deze tevens geïntrigeerd in onze website. Om nieuwe ‘volgers’ te genereren hebben we een actie ontwikkeld. Als mensen ons gaan volgen en een bericht van ons retweeten maken zij een kans op een wijnproeverij voor zichzelf en tien vrienden. Deze prijs wordt verloot als wij 250 volgers hebben. Verder houden wij een weblog op onze website bij (www.wijnhandeldesmorre.nl/weblog.php). Hierin kunnen mensen ons volgen en alle activiteiten die wij richting de finaledag organiseren, worden hier op geplaatst.’’  

Trots
Snijders meldt erg trots te zijn op de nominatie. ‘‘Dit goede nieuws willen wij graag delen met alle mensen. Daarom hebben we een nieuwe lichtbakreclame (voor de winkel) en een nieuw spandoek van 2,5 bij 1,5 meter (zijkant winkel) laten ontwikkelen en geplaatst (voor extra foto’s kijk op ons weblog).’’Via de traditionele advertenties wordt er gecommuniceerd met de consument maar tegenwoordig gaat dat ook via de wijntip die Roderik iedere week op de site van deze weekkrant plaats en natuurlijk via Facebook en Twitter.

Nog meer acties in petto
‘‘Uiteraard hebben we nog een aantal extra acties in petto maar we willen niet alles verklappen’’, aldus Roderik Snijders van de Smörre. ‘‘Hou dus ons weblog goed in de gaten. Met al deze extra activiteiten hopen wij dat we bij de jury een goede indruk achterlaten en op 12 september de prijs mee naar Oldenzaal kunnen nemen.’’

Bron: Nieuwsblad Oldenzaal 26 Juli 2011


Filmen in de winkel

22 juli 2011

Na aanleiding van onze top 10 nominatie hadden wij van de organisatie de opdracht gekregen om ons bedrijf middels een bedrijfsfilm van 1,5 minuut te presenteren. Deze week hadden wij de opnames hiervan. Nadat alle figuranten s'ochtends waren geariveerd zijn we de gehele dag druk bezig geweest om leuke shots op beeld vast te leggen. Vanaf volgende week gaat onze cameraman alle beelden monteren. Het resultaat moeten wij nog even geheim houden (we willen alle andere genomineerden geen inspiratie geven) maar zodra wij vinden dat we het online kunnen zetten houden we jullie uiteraard hiervan op de hoogte. Zie hieronder een actiefoto van onze cameraman Ron.

Herman's ervaringen

14 juli 2011

Nadat Roderik onze winkel had opgegeven voor de titel ‘Beste Slijterij van Nederland’ waren mijn vrouw en ik aan genaamd verrast toen we tijdens onze vakantie in Zuid- Spanje het telefoontje van hem kregen dat we de nominatie binnen hadden en dat we beland waren in de top 10 van Nederland. 

Vanaf toen zijn we goed na gaan denken hoe wij het beste deze titel in de wacht zouden kunnen gaan slepen. De veranderingen die we een tijdje geleden al hadden gerealiseerd heeft er zeker toe bijgedragen dat de winkel een geheel andere uitstraling heeft gekregen. Daarnaast zijn we sinds een aantal maanden actief op twitter en facebook. Ik heb daar zelf nooit mee gewerkt maar nu mijn zoon het een en ander heeft uitgelegd gaat er wat dat betreft een geheel andere wereld voor mij open. Je zet een nieuwtje op facebook en twitter en daarna kijken of je reacties krijgt en hoeveel mensen het gelezen hebben. Het is een nieuwe en goedkope manier van het onderhouden van contacten. (uiteraard moet je wel dagelijks actief blijven) Maar dat het werkt en je hierdoor direct of indirect omzet in de winkel genegeerd staat voor mij vast. Het is een belangrijke uiting geworden van contact tussen ons en onze consumenten. Nu we zien dat deze ‘nieuwe’ manier van communiceren werkt kunnen we nog meer zeggen  De Smörre ‘Schenkt aandacht aan dranken’. 

Herman Snijders 

 

Nieuwe buitenreclame

9 Juli 2011

Wij zijn erg trots op onze top 10 nominatie en willen dit graag met de buitenwereld delen. Hiervoor hebben wij nieuwe reclame uitingen op onze voor- en zijgevel laten ontwikkelen. Gisteren zijn de installateurs van het reclamebureau hier geweest om dit te plaatsen. Zie hieronder hoe dat gegaan is.

   

 De belettering wordt op de nieuwe lichtbak platen geplakt.

  

De 'oude' lichtbak wordt vervangen onze nieuwe reclame.

  

Aan de zijkant van onze winkel wordt het nieuwe raster + spandoek geplaatst.

  

Zie hier het eindresultaat van de nieuwe lichtbak plus rasters voor de nieuwe spandoeken.

In de Media

24 Juni 2011

Na aanleiding van onze top 10 nominatie staan wij in het vaktijdschift de Adfundum. In dit tijdschrift worden wij als slijters bijgepraat over de ontwikkelingen in onze branche. Wij staan er maar liefst twee keer in. Als eerste met een foto in de inleiding. Tevens hebben wij van de mogelijkheid gebruik gemaakt (net als alle andere finalisten) om ons bedrijf in 50 woorden te presenteren aan alle lezers. Dit wordt ondersteunt met een foto. Zie hieronder ons resultaat.



Tien potentiële Slijters van het Jaar zijn eregasten op de editie 2011 van Dranken Pakket Expo in Houten. Daarmee accentueert de beurs haar positie als podium voor de drankendetailhandelaren van Nederland: met de sterke combinatie van de retailbeurs en het retailconcours wordt de aantrekkelijkheid voor zowel slijters-wijnhandelaren als exposanten nog vergroot. Voor de drankendetaillisten wordt bezoek aan de beurs meer dan ooit de spreekwoordelijke 'must', terwijl de standhouders verzekerd zijn van een representatieve aanwezigheid van bestaande en potentieel nieuwe afnemers.

Bron: Adfundum juni/juli 2011



Slijterij/Wijnhandel 'De Smörre', Oldenzaal

'Wij zijn een volledig zelfstandig familie bedrijf,' aldus Roderik Snijders. ''In al onze activiteiten, zowel intern, extern als online, willen wij de slogan uitdragen die onder ons logo staat: 'Schenkt aandacht aan dranken' ''

bron: Adfundum juni/Juli 2011

22 Juni 2011

Win een Wijnproeverij

Slijterij / Wijnhandel De Smörre in Oldenzaal is genomineerd voor de titel 'Slijterij 2011' en hoort dus bij de beste tien slijterijen van Nederland. Om dit te vieren is er een ludieke twitteractie opgezet. Jij en maar liefst tien vrienden maken kan op een wijnproeverij bij slijterij / wijnhandel De Smörre. Uiteraard staan er deze avond diverse wijnen op de proeftafel en onder het genot van een bijpassend hapje worden deze wijnen uitvoerig toegelicht. Wil jij kans maken op deze prijs? Ga dan naar www.wijnhandeldesmorre.nl/twitteractie en volg de winkel op twitter @desmorre.

bron: Nieuwsblad Oldenzaal 22 Juni 2011


17 Juni 2011

Slijterij wijnhandel De Smörre uit Oldenzaal is in de race voor de titel Slijterij van het Jaar 2011. De slijterij op Zuid-Berghuizen is verkozen tot één van de tien beste slijterijen van Nederland en behoort daarmee tot de top tien van Nederland. De finale wordt gehouden op maandag 12 september in Houten tijdens de vakbeurs Dranken Pakket Expo 2011. Een professionele jury bepaalt wie er win. De websitepresentatie van de slijterijen staan in deze ronde centraal.

bron: Nieuwsblad Oldenzaal

Beluister ons interview bij Accent FM

3 juni 2011

Na aanleiding van onze top 10 nominatie hebben wij een interview gehad bij Accent FM. Luister hieronder ons fragment.

Fragment Accent FM 25 Mei 2011

31 Mei 2011

 Foto nieuwsbericht De Smorre in de TC Tubantia

Op juiste moment van vader op zoon

Hij werkte al een tijdje in de zaak van zijn vader Herman en moeder Liesbeth Snijders. Maar Roderik Snijders (25) moet het nu alleen doen. De bekende slijterij de Smorre met het naastgelegen TNT Servicepunt, de tabakswarenverkoop en de kleine kantoorboekhandel is overgegaan van vader op zoon.
Herman Snijders (60) vond het langzaamaan welletjes. De geboren Rijssenaar lacht als hij zegt dat hij 43 jaar ‘in de drank’ heeft gezeten. „Vader dreef In Rijssen café De Pol. Ik zelf leverde drank bij slijters en cafés. Tot ik op gegeven moment graag op eigen benen wilde staan. In oktober 1989 stopten Bertus en Marietje Nijland met slijterij De Smorre in het winkelcentrum Zuid-Berghuizen. Ik had mijn slijtersvakdiploma gehaald en kon hier een goed renderende zaak overnemen. De keus was snel gemaakt.”
Het was voor Herman Snijders en zijn vrouw niet zo moeilijk er tussen te komen in Zuid-Berghuizen. Ze spraken gewoon Twents dialect als dat zo uitkwam en dat werd door veel klanten op prijs gesteld. Maar gaandeweg breidde Snijders zijn assortiment ook uit van wat eerst voornamelijk bier en jenever was tot een slijterij met een breed assortiment aan dranken. „Tegenwoordig verkopen we 250 soorten wijn”, wijst hij rond in de kort geleden nog heringerichte slijterij.
Een aantal jaren geleden werd senior getroffen door een hartinfarct. „Daarna heb ik tegen mijn drie kinderen gezegd dat ik op mijn zestigste wilde weten waar ik aan toe was. Roderik wilde uiteindelijk graag de zaak overnemen.”
De overname komt op een goed moment. De Smorre staat namelijk op dit moment in de Top10 van beste slijters in Nederland en dingt mee om de eerste plaats. Het gaat om een wedstrijd van de vakorganisatie de Slijtersunie. Maandag 12 september wordt de uitslag bekend gemaakt op de slijtersvakbeurs in Houten.
„Ik zet de zaak in de lijn van mijn ouders voort. Hoewel de wijn wel een zekere voorliefde geniet”, zegt Roderik. Heel bewust bezocht hij de afgelopen jaren gerenommeerde wijnhuizen in onder meer Chili en Argentinië. En hielp hij in de bekende Franse wijnstreken met de druivenpluk. „Je leert overal iets. Op deze manier kan ik wel wijnen verkopen met een verhaal.” Toen Herman en Liesbeth Snijders de zaak overnamen was er nog een postagentschap. Nu is het een servicepunt voor posthandelingen en behoren de geldhandelingen tot het verleden.
Vader Herman ontpopte zich de afgelopen 22 jaar in het winkelcentrum tot een echte zakenman en ondernemer. Hij ging namelijk met Ben Velthuis en Ignaas Nieuwenhuis deel uitmaken van Winkelcentrum Zuid-Berghuizen BV, die winkelpanden en bovenwoningen opkocht en bewust kwaliteitsondernemers als slager Kosse, bakker Van Benthem en C1000 Kuipers naar het winkelcentrum haalde. De bv kocht vorig jaar de oude H. Hartschool aan, waar een gezondheidscentrum in komt. „Ach, daar rol je zo in”, zegt Snijders bescheiden. Als het even kan blijft hij nog wat helpen in de zaak. „Ik laat het nog niet helemaal los.” 

Bron: Twentsche Courant Tubantia 

Promotiemateriaal

Nadat we in de top 10 'beste slijterij van nederland' terecht zijn gekomen hebben we diverse promotieposters ontvangen van de Slijtersunie. Hierdoor is het tevens voor de consumenten beter herkenbaar dat wij meedingen voor de titel 'Beste Slijterij van Nederland 2011'. Zie hieronder een voorbeeld van de poster die achter onze kassa hangt.

Foto posters Slijterij 2011

De Nominatie

10 mei 2011

Deze brief ontvingen we op 3 mei 2011 waarin de Koninklijke Slijtersunie mededeelt dat wij in de top 10 van beste slijterijen van nederland staan. Tevens maken wij kans op de Titel 'beste slijterij van 2011'. Dit wordt maandag 12 september op de vakbeurs in Houten bekend gemaakt.

Foto ontvangstbrief nominatie Slijterij 2011 

De aanmelding

10 mei 2011

Een aantal maanden geleden hadden wij ons opgegeven om mee te dingen naar de titel Slijterij van het Jaar 2011. Deze wedstrijd wordt georganiseerd door de Koninklijke Slijtersunie.

De verkiezing staat open voor alle Nederlandse slijterijen. Uit de ontvangen aanmeldingen selecteerde de jury de tien slijterijen, die zich met hun zaak, hun vakkennis en hun uitstraling in positieve zin onderscheidden. Daarbij wordt gekeken naar alle facetten van het slijtersbedrijf, waar onder:

• uitstraling en enthousiasme van de verkoper(s);
• uitstraling van de slijterij;
• algehele presentatie;
• diversiteit assortiment;
• vakbekwaamheid;
• betrokkenheid bij de branche;
• service en klantgerichtheid;
• de wijze waarop met publiciteit wordt omgegaan;
• naleving van de wet.

De tien genomineerden worden vanaf nu opnieuw kritisch bekeken en vergeleken door een onafhankelijke jury. Op 12 september 2011 maken wij tijdens de Franken Pakket Expo bekend wie die winnaar is. Dat gebeurt maandag 12 september in beurscentrum Expo Houten te Houten tijdens de Dranken Pakket Expo 2011.